ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΛΗΠΤΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ/ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΠΕΛΕΥΣΗΣ ΖΗΜΙΟΓΟΝΟΥ ΓΕΓΟΝΟΤΟΣ.
Σε περίπτωση επέλευσης ζημιογόνου γεγονότος, ο λήπτης της ασφάλισης/ασφαλισμένος έχει υποχρέωση:
- Να ειδοποιήσει την Εταιρεία, μέσα σε οκτώ (8) ημέρες από τότε που αντιλήφθηκε το ζημιογόνο γεγονός.
- Να ειδοποιήσει τις αρμόδιες Αρχές, όπως το Λιμεναρχείο, την Πυροσβεστική Υπηρεσία σε περίπτωση πυρκαγιάς ή την Αστυνομία σε περίπτωση κλοπής.
- Να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τη διάσωση των ασφαλισμένων αντικειμένων, ενεργώντας σαν να μην ήταν ασφαλισμένος, σύμφωνα με την καλή πίστη και τις συναλλακτικές συνήθειες ενός επιμελούς προσώπου. Τα σχετικά έξοδα, εφόσον δικαιολογούνται από τις περιστάσεις, βαρύνουν την Εταιρεία και, εκτός αντιθέτου εγγράφου συμφωνίας της Εταιρείας, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υπερβούν το ασφαλιστικό ποσό. Αν η αποζημίωση καλύπτει μέρος μόνο της ζημιάς, η Εταιρεία οφείλει να αποδώσει ανάλογο μέρος των εξόδων, εκτός αν τα έξοδα δημιουργήθηκαν αποκλειστικά μετά από δικές της έγγραφες οδηγίες.
- Να μην αλλάξει την πραγματική κατάσταση που σχηματίζεται μετά τη ζημιά, χωρίς την έγγραφη συγκατάθεση της Εταιρείας.
Να διαφυλάσσει τα αντικείμενα που έπαθαν ζημιά και να τα έχει διαθέσιμα για επιθεώρηση από τον αντιπρόσωπο ή/και τον πραγματογνώμονα της Εταιρείας. Να μην επισκευάζει τα αντικείμενα που έπαθαν ζημιά και γενικά να μην αλλάζει τον ασφαλισμένο χώρο, χωρίς την έγκριση της Εταιρείας.
Να παρέχει κάθε δυνατή και εύλογη βοήθεια στους εκπροσώπους ή στους πραγματογνώμονες της Εταιρείας, για τη διαπίστωση του ατυχήματος και την εκτίμηση των ζημιών.
Να παραδώσει γραπτή έκθεση (δήλωση ζημιάς ή απώλειας) που να περιλαμβάνει την καταγραφή της αιτίας της ζημιάς/απώλειας, των πραγματικών περιστατικών και όλων των πληροφοριών που σχετίζονται με αυτή, καθώς και λεπτομερή περιγραφή των ζημιών ή απωλειών και το κόστος αυτών, βεβαίωση Λιμεναρχείου, άδειες προβλεπόμενες από το Νόμο για την κυκλοφορία των μέσων Αναψυχής και άλλα δικαιολογητικά απαραίτητα για τη θεμελίωση της απαίτησής του, προσκομίζοντας τα: (1) αντίγραφα των εγγράφων του σκάφους, (2) αντίγραφο του ημερολογίου συμβάντων της αρμόδιας λιμενικής αρχής στην οποία δηλώθηκε και η που επελήφθη του συμβάντος, (3) πόρισμα των λιμενικών, αστυνομικών ή άλλων Αρχών, σχετικά με το ζημιογόνο γεγονός, (4) πρωτότυπα τιμολόγια και αποδεικτικά δαπανών.
Να ενημερώσει αμέσως την Εταιρεία για οποιοδήποτε γεγονός ή οποιαδήποτε απαίτηση αποζημίωσης τρίτου ή οποιοδήποτε περιστατικό μπορεί να οδηγήσει σε απαίτηση. Η ενημέρωση πρέπει να είναι γραπτή και να περιλαμβάνει όλες τις αναγκαίες λεπτομέρειες για τον προσδιορισμό της ευθύνης και του ύψους της τυχόν απαίτησης, καθώς και κάθε άλλη πληροφορία που θα ζητήσει η Εταιρεία.
Να προωθεί, μέσα σε οκτώ (8) ημέρες, στην Εταιρεία κάθε δικαστικό ή εξώδικο έγγραφο που σχετίζεται με τη ζημιά, από όπου και αν προέρχεται αυτό.
Να μην προβεί σε οποιασδήποτε μορφής ενέργεια που θα σημαίνει αποδοχή ή απόκρουση ή αναγνώριση ή συμβιβασμό ή διακανονισμό απαίτησης τρίτου, χωρίς τη γραπτή συναίνεση της Εταιρείας. Η Εταιρεία έχει δικαίωμα να αναλάβει και να χειριστεί κατά την κρίση της, στο όνομα του λήπτη της ασφάλισης / ασφαλισμένου, την απόκρουση ή το διακανονισμό απαίτησης ή να επιδιώξει στο όνομά του, αλλά για δικό της όφελος, την αποκατάσταση οποιασδήποτε ζημιάς ή την ικανοποίηση οποιασδήποτε αξίωσης αποζημίωσης, μέχρι το όριο ευθύνης της και αφού τον ειδοποιήσει σχετικά. Η Εταιρεία έχει την πλήρη διακριτική ευχέρεια να προβεί στη διεξαγωγή οποιωνδήποτε δικαστικών αγώνων ή σε διακανονισμό οποιασδήποτε απαίτησης. Ο λήπτης της ασφάλισης / ασφαλισμένος οφείλει να παρέχει κάθε πληροφορία ή ειδική βοήθεια που η Εταιρεία θα κρίνει αναγκαία και θα ζητήσει από αυτόν. Η υπαίτια παράβαση από τον λήπτη της ασφάλισης / ασφαλισμένο των παραπάνω υποχρεώσεών του παρέχει στην Εταιρεία το δικαίωμα να ζητήσει την αποκατάσταση της ζημιάς της.
Σε περίπτωση ναυαγίου, να προβεί αμέσως στη σηματοδότησή του.
Για να δείτε τη δήλωση πατήστε εδώ