Αυτοκίνητο με πίσω κινητήρα
Μα που είναι ο κινητήρας;
Αλήθεια, έχει καμία σημασία αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου είναι μπροστά ή πίσω; Κι όμως, αν και εμείς ως οδηγοί δεν δίνουμε τόση σημασία, το πού βρίσκεται ο κινητήρας ενός αυτοκινήτου παίζει μεγάλο ρόλο καθώς επηρεάζει τα πάντα, από το πώς συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο μέχρι πόσα πράγματα χωράνε τελικά στο πορτμπαγκάζ.
Τα αυτοκίνητα με τον κινητήρα πίσω πάντα ενθουσίαζαν τους φανατικούς της αυτοκίνησης, και λογικό είναι, καθώς είναι διαφορετικά όπως και να το κάνουμε.
Γιατί, όμως, ένας κατασκευαστής να το κάνει αυτό; Κατ’ αρχάς, η τοποθέτηση του κινητήρα στο πίσω μέρος βελτιώνει την πρόσφυση στους πίσω τροχούς, ενώ θεωρητικά διευκολύνει τον χειρισμό, ειδικά στις στροφές. Δεν είναι όλα ρόδινα! Τα αυτοκίνητα αυτά, σπινιάρουν, όπως αυτά με κίνηση στους πίσω τροχούς. Το πίσω μέρος, δηλαδή, τείνει να έρθει μπροστά, στρίβοντας όλο το αυτοκίνητο. Για να τα χειριστούμε, θέλουμε… οδηγική μαεστρία.
Ιστορικά, ο σχεδιασμός με τον κινητήρα πίσω έγινε δημοφιλής για τα πλεονεκτήματα στην εξοικονόμηση χώρου. Βάζοντας τον κινητήρα στο πίσω μέρος, απελευθερώνεται χώρος για επιβάτες και φορτίο στο μπροστινό μέρος. Αυτοκίνητα όπως το Volkswagen Beetle και το αρχικό Fiat 500 έκαναν αυτόν τον σχεδιασμό δημοφιλή.
Ας δούμε μερικά από αυτά:
Volkswagen Beetle
Το γνωστό «Σκαθάρι» είναι ο νονός των αυτοκινήτων με πίσω κινητήρα. Σχεδιάστηκε από τον Ferdinand Porsche και κυκλοφόρησε στους δρόμους το 1938. Αν και δεν ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με κινητήρα στο πίσω μέρος, έκανε… μόδα τη συγκεκριμένη σχεδίαση. Το μοναδικό σχήμα του και τα φώτα του έγιναν σύμβολα μιας ολόκληρης εποχής. Φανταστείτε ότι το Beetle βρισκόταν σε παραγωγή μέχρι το 2003, αποτελώντας ένα από τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών.
Porsche 356 και 911
Η Porsche 356 ήταν το σπορ αδερφάκι του Beetle, καθώς όπως θα ξέρετε ήταν σε σχέδιο του Ferdinand Porsche. Έκανε το ντεμπούτο της το 1948 και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της Porsche. Με τη συγκεκριμένη διάταξη του κινητήρα, η 356 προσέφερε εξαιρετικές επιδόσεις και σημείωσε μεγάλες επιτυχίες σε πλήθος αγώνων. Η Porsche 911 ήρθε ως μετεξέλιξη της 356 Δεκαετίες μετά την ίδρυσή της, η Porsche 911 εξακολουθεί να προκαλεί σεβασμό και έχει εξελιχθεί σε διάφορα μοντέλα υψηλών επιδόσεων, από την Carrera μέχρι την Turbo.
Chevrolet Corvair
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορούσε να μην πειραματιστεί. Κάνοντας το ντεμπούτο του το 1960, το Corvair ήταν σαν τη μύγα μες στο γάλα ανάμεσα στα θηριώδη αμερικάνικα αυτοκίνητα που είχαν το κινητήρα εμπρός. Αν και μηχανικά ήταν εντυπωσιακή, όπως λένε, γρήγορα έβγαλε τη φήμη του επικίνδυνου αυτοκινήτου με όρους ασφάλειας και αποσύρθηκε σχετικά γρήγορα από την παραγωγή.
Renault Dauphine
Βγήκε στους δρόμους το 1956 και θεωρήθηκε διάδοχος του Renault 4CV. Επικρίθηκε για την ανεπάρκεια του κινητήρα και την μικρή του ιπποδύναμη του. Φανταστείτε ότι είχε παρόμοια ιπποδύναμη με το «Σκαθάρι» που είχε βγει 20 χρόνια πριν! Παρόλα αυτά, ήταν εξαιρετικά δημοφιλές στην Γαλλία.
Fiat 500
Το Fiat 500, γνωστό και ως «Cinquecento», ήταν η απάντηση της Ιταλίας και το… δώρο σε ένα λαό που είχε ανάγκη από ένα οικονομικό αυτοκίνητο, μικρό και ευέλικτο. Κυκλοφόρησε το 1957 και είχε έναν «μικρό» αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα, που αλλού; Πίσω φυσικά! Η γοητεία του ακαταμάχητη όπως και η πρακτικότητά του. Το 500ράκι σημείωσε μεγάλη επιτυχία και απέκτησε εμβληματικό χαρακτήρα, ειδικά στην Ιταλία.