Η ΜΙΝΕΤΤΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ (εφεξής η «Εταιρία») αποδίδει πρωταρχική σημασία στη διασφάλιση υψηλών προτύπων δεοντολογίας και ηθικής επιχειρηματικής συμπεριφοράς, αποφεύγοντας κάθε συμπεριφορά που θα μπορούσε να έχει δυσμενή αντίκτυπο στη λειτουργία και στη φήμη της Εταιρίας.
Το πλαίσιο διαχείρισης καταγγελιών είναι ένα σημαντικό εργαλείο για τη μείωση των κινδύνων, τον εντοπισμό και την πρόληψη αθέμιτων πρακτικών, την αποτροπή ανήθικης συμπεριφοράς και τη διατήρηση της εμπιστοσύνης στις δραστηριότητές μας, ενώ παράλληλα ευθυγραμμιζόμαστε με τις απαιτήσεις του Ν. 4990/2022 («Προστασία προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου»). Η Εταιρία έχει ορίσει Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α).
Αναφορά μπορούν να υποβάλλουν τα μέλη του Δ.Σ., τα ανώτατα διευθυντικά στελέχη, οι εργαζόμενοι της Εταιρίας και εν γένει όλα τα πρόσωπα που συνεργάζονται με την Εταιρία είτε με σύμβαση εργασίας είτε άλλως (π.χ. Σύμβουλοι Διοίκησης, Ειδικοί Συνεργάτες, Προσωπικό εταιριών συνεργαζόμενων με την Εταιρία), καθώς και όλοι οι μέτοχοι, οι πελάτες, οι προμηθευτές και οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο τρίτο μέρος.
Οι αναφορές αφορούν:
A) Παραβιάσεις ενωσιακού δικαίου, στους τομείς:
των δημοσίων συμβάσεων, των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών προϊόντων και αγορών, καθώς και της πρόληψης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας, της ασφάλειας και της συμμόρφωσης των προϊόντων, της προστασίας του περιβάλλοντος, της προστασίας από την ακτινοβολία και της πυρηνικής ασφάλειας, της δημόσιας υγείας, της προστασίας των καταναλωτών, της προστασίας της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, καθώς και της ασφάλειας των συστημάτων δικτύου και πληροφοριών.
Β) Παραβιάσεις που θίγουν τα οικονομικά συμφέροντα της Ένωσης.
Γ) Παραβιάσεις που σχετίζονται με την εσωτερική αγορά, συμπεριλαμβανομένων των παραβιάσεων των κανόνων της Ένωσης περί ανταγωνισμού και κρατικών ενισχύσεων, καθώς και παραβιάσεων που αφορούν στην εσωτερική αγορά σχετικά με πράξεις που παραβαίνουν τους κανόνες για τη φορολογία των εταιρειών ή διακανονισμούς, σκοπός των οποίων είναι η διασφάλιση φορολογικού πλεονεκτήματος που ματαιώνει το αντικείμενο ή τον σκοπό της εφαρμοστέας νομοθεσίας περί φορολογίας εταιριών.
Οποιοδήποτε μπορεί να υποβάλει αναφορά, σχετικά με εικαζόμενη παρατυπία/παραβίαση, ανώνυμα ή επώνυμα, μέσω των παρακάτω:
- μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που διαθέτει η ΜΙΝΕΤΤΑ (πατήστε εδώ), για την υποβολή επώνυμων ή ανώνυμων αναφορών.
Οδηγίες συμπλήρωσης αναφορών εδώ
- Εγγράφως, επώνυμα μέσω αποστολής μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση yppa@minetta.gr
- προφορικώς στον Υπεύθυνο Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.)
- ταχυδρομικώς στην διεύθυνση της Εταιρίας «ΜΙΝΕΤΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, Λεωφ. Συγγρού 193-195 & Χρ. Σμύρνης 2, 171 21, Νέα Σμύρνη» υπόψη Υπεύθυνου Παραλαβής και Παρακολούθησης Αναφορών (Υ.Π.Π.Α.).
Στις περιπτώσεις προφορικής καταγγελίας συντάσσονται πρακτικά από τον Υ.Π.Π.Α. παρέχοντας στον αναφέροντα τη δυνατότητα να επαληθεύσει, να διορθώσει και να συμφωνήσει με τα πρακτικά υπογράφοντας τα. Σε περίπτωση άρνησης υπογραφής των πρακτικών, γίνεται μνεία επί του πρακτικού από τον Υ.Π.Π.Α
Ο Υ.Π.Π.Α βεβαιώνει την παραλαβή της αναφοράς στον αναφέροντα εντός 7 εργασίμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής της.
Ο Υ.Π.Π.Α προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου τα αρμόδια όργανα να διερευνήσουν το περιεχόμενο της αναφοράς ή να αποφανθούν αν δεν είναι κατανοητή ή δεν στοιχειοθετούν παραβίαση του ενωσιακού δικαίου οπότε να αρχειοθετηθεί. Αν κατά την διάρκεια της διερεύνησης απαιτηθεί επικοινωνία με τον αναφέροντα για διευκρινήσεις, αυτή πραγματοποιείται από τον Υ.Π.Π.Α.
Ο Υ.Π.Π.Α. παρέχει ενημέρωση στον αναφέροντα για τις ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν για τη διερεύνηση της αναφοράς εντός 3 μηνών από την βεβαίωση παραλαβής.
Η ΜΙΝΕΤΤΑ παρέχει στους αναφέροντες τη μεγαλύτερη δυνατή εμπιστευτικότητα και τους προστατεύει από αντίποινα, ως αποτέλεσμα της αναφοράς τους σχετικά με παραβιάσεις του ευρωπαϊκού ή εθνικού δικαίου, καθώς και για παραβίαση δεοντολογίας, παράνομη συμπεριφορά, ή οποιαδήποτε άλλη δυσλειτουργία/σοβαρή παρατυπία.
Αναφορές που αξιολογούνται ως αβάσιμες/μη σκόπιμο ή/και μη εφικτό να διερευνηθούν, αρχειοθετούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας Πολιτικής. Σε κάθε περίπτωση, ο αναφέρων απολαμβάνει την εκχωρούμενη από την Εταιρία προστασία και το δικαίωμα να μην υποστεί αντίποινα.
Βασικό συστατικό της ασυλίας, πέραν της απαγόρευσης επιβολής των αντιποίνων και του περιορισμού της ευθύνης των αναφερόντων, είναι η εμπιστευτικότητα σχετικά με την ταυτότητα του αναφέροντος αλλά και του αναφερόμενου, τα δεδομένα που οδηγούν στον αναφέροντα, τα εμπορικά απόρρητα και η προστασία των προσωπικών δεδομένων. Προστατεύονται από αντίποινα και τα κοντινά στον αναφέροντα πρόσωπα (συγγενείς, διαμεσολαβητές, συνάδελφοι, προσωπικές εταιρείες κ.λπ.), άρα ο εμπιστευτικός χαρακτήρας των στοιχείων φαίνεται να επεκτείνεται και ως προς τα πρόσωπα αυτά.
H εμπιστευτικότητα αφορά το σύνολο των πληροφοριών που αφορούν τον αναφέροντα ακόμα και αν δεν πρόκειται για προσωπικά δεδομένα.
Ο αναφέρων έχει την δυνατότητα να υποβάλλει εξωτερική αναφορά στην Ε.Α.Δ. (Εθνική Αρχή Διαφάνειας). Πληροφορίες για την αναφορά στην Ε.Α.Δ μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο: https://aead.gr/submit-complaint